In Dublin fair city...

Temat: [Windows XP] formatowanie dysku
Witam

Moje pytanie ostatnio spotkalem sie z pewnym problemem ktorego nie umiem do tej pory rozwiazac.

Otoz sytuacja wygladala tak:

Mam komputer z zainstalowanym widnowsem XP pro. komputer to laptop nie posiada stacji floppy. Pojawia sie koniecznosc zainstalowania na tym komputerze windowsa XP. Chcialbym to zrobic na czystej partycji czyli chce ja przed zainstalowaniem windowsa sformatowac. Jak juz wczesniej wspominalem nie moge uruchomic komputera z dyskietki startowej poniewaz nie mam stacji floppy. mam cd z instalka Windowsa Xp. jedyne co moge zrobic to bootowac system z tej plyty ale niestety nie ma tam opcji samego formatowania, jest tylko cos w stylu napraw windowsa, i tam dalsze opcje formatowania itp. ale to nie tego szukam. chodzi mi o samo sformatowanie dysku, ustawienie partycji logicznych oraz rodzaju partycji (np. Fat 32 lub NTFS)

wiem ze np. gdy instaluje linuxa RH moge wlaczyc podczas instalacji program Druid za pomoca ktorego moge robic z dyskiem co chce formatowac, zmieniac partycje, ustawiac dyski logiczne itp. szukam wlasnie czegos takiego ale nie mam teraz instalki tego linuxa. Jedynie cd z instalatorem windowsa XP.
Źródło: forum.pcmaniak.pl/index.php?showtopic=12301



Temat: Nie mogę zainstalować Windowsa XP
Witam!
Podjąłem się przeinstalowania systemu na komputerze znajomych, jednak instalator w ogóle nie wykrywa dysków. To samo, gdy próbuję sformatować dyski innymi dyskietkowymi programami. A teraz najważniejsze, czyli wszelkie dane o tym kompie. Dysk SATA; BIOS wykrywa dysk; system, który jest teraz zainstalowany uruchamia się bez problemów; w BIOSie w pierwszej kolejności bootuje z CR-ROMu (następnie Floppy i HDD, jednak próbwałem też innych kombinacji i nic to nie dało). To na razie (w wielkim skrócie) tyle. Może jeszcze dodam, że próbowałem coś podziałać zworkami, ale nic to nie dało. Sterowników do SATA też nie mam i przyznam, że nie bardzo wiem, skąd je wziąć.
Z góry dzięki za wszelką pomoc!

Zapomniałem jeszcze dodać, że chodzi o Windowsa XP.

Źródło: searchengines.pl/index.php?showtopic=69247


Temat: Problem z instalacją Windowsa XP
Witam.Mam problem z instalacja Windowsa XP,po zbootowaniu plikow na dysk i ponowym uruchomieniu komputera nie wyskakuje okienko instalcaji windowwsa,tylko znowu bottowanie plikow na niebieskim tle.

-windows xp sp1 z autostartem
-C: NTFS(byly tez proby na Fat 32),byly proby wghrywania na inne dyski,tak samo bylo
-wczesniejsza wersja Windows XP
-w biosie:first boot-floppy,second-hard disk,third-Cd-rom
-(byly tez proby zamiany first bootow w biosie na inne np:tylko hard disk itp,ale bez rezultatu,nie wiem co moze byc przyczyna

-mozliwosci wlaczenia kpma nie ma,wszystkie dyski wyczyszczone

jesli wirus to jak sie go pozbyc,jak wszystkie dyski koledze wyczyscilem(jejku),bios od nowa?to juz nie ta bajka dla mnie


Powod:

-wirus na kompie,mulenia pracy kompa
-byly probemy z formatem dysku C:(systemowy),wirus prawdopodobnie po podmienial partycje,nie moglem sformatowac wybanego dysky,tylko losowo,a C: udalo sie dopiero przez Format z Bootowanej plty windowsa xp,usunalem partycje,probowalem instalowac, ale porblem sie ciagle powtarza -problem z wyskoczniem komunikatu jak tutaj miedzy 12-13 punktem http://computers.artchemistry.com/nformatting.php


mailem tak juz u innych kolegow,gdzie tez nie udalo mi sie rozwiazac problemu,nie wiem co zrobic,szkoda mi kupma,zeby na 20 zl sie kosztowal


prosze o szybka odpowiedz,jesli ktos zna podobny przypadek
Źródło: searchengines.pl/index.php?showtopic=87426


Temat: Problem Z Formatem XP(nie wykrywa dysku)
Ja troche rozwine ten problem:
Co jesli po nacisnieciu F6 wyskakuje blad ktory ostatecznie prowadzi do tego, ze nie da sie zainstalowac sterownika SATA.??Czy w tej sytuacji jest mozliwy format?
Narzedzia jakimi dysponuje :
-Pc z popsutym systemem dzialajacym floppy i cd (ale z dyskiem SATA ;/ ) Jedyne co da sie odpalic do konsola w trybie awaryjnym
- Laptop dell'a z nagrywarka i vist'a bez floppy ale z dostepem do internetu
- czysta plyta
- oryginalna instalka win xp home edition
- jeszcze dzialajaca dyskietka floppy
Blad jaki wyskakuje przy probie aktywowania dysku SATA przez instalator windows xp (home edition) :
Plik \NT5\viarmraid.sys wywolal niespodziewany blad (18) w wierszu 2113 w d:\xpsprtm\base\boot\setup\oemdisk.c
Press any key

Wogole nie ma mowy zeby dostac sie do systemu poza konsola w trybie awaryjnym. Przy probie odpalenia systemy ukazuje sie nastepujace zjawisko : Blue screen w stylu windows xp = nic fajnego. Z tego bledu wynika ,ze system nie moze przebrnac przez jakis tam sterownik ,ktory jest oznaczony w jezyku chyba hexagonalnym, i generalnie nic z tego nie rozumiem.

Prosze o pomoc! Juz nie chodzi mi o dochodzenie do znaczenia tego blue screena , ale jak sformatowac ten przeklety dysk c: ) .
Źródło: searchengines.pl/index.php?showtopic=101547


Temat: Format SATA pod Vistą... ręce opadają...
Cześć Panowie!
Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na tym forum a więc do rzeczy..

Przeryłem wszystkie tematy związane z moim problemem, ale rozwiązania nie znalazłem.Mam Vistę Ultimate 64bity.Chce wrócić do XP 64bity. Podczas instalki wyświetla się, że nie można sformatować dysku.NO więc biorę stery z płyty producenta płyty głównej na której one są,wrzucam na Pendrive'a i heja. Ale pojawia sie problem! Naciskam F6 potem ,,S'' żeby sobie przeszukał inne dyski w poszukiwaniu sterów ale on wyskakuje z komunikatem, że mam mu dać to na dyskietce (nie mam w ogóle napedu A:) No więc pierwsza myśl - wyłączyć w BIOSIE floppy. Klikam NONE i DISABLED i od nowa.Teraz z kolei stwierdził że napędu A nie ma i nie ma skąd sobie zainstalować sterów i koniec tematu...

Pomocy Panowie i naprawdę proszę o wyrozumiałość i tłumaczenie jak małemu dziecku...

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=480785


Temat: HDD problem Searching for boot...
Witam
Poniewaz chcialem zamowic nowego kompa postanowilem zgrac cale dane na inny dysk. Wiec podlaczylem dysk do innego kompa. Byly male problemy ale po ustawieniu kolejnosci w biosie wszystko ruszylo. Jednak gdy przelozylem go znow do mojego kompa pojawil sie komunikat: Searching for boot record from floppy..not found. Zworke mialem na master. Dalem na chwile zworke na Master w/ slave present komp zaczal cos robic i sie uruchomil jednak klawiatura nie dzialala i hasla nie moglem wpisac. Po ustawieniu zworki na master bylo to samo, zrestartowalem biosa i jeszcze wieksza lipa pokazuja sie komunikaty:
searching for boot record from floppy.. not found
searching for boot record from IDE-O.. not found
searching for boot record from CDROM.. not found
boot failure
insert boot diskette in A:
Chcialem go sformatowac okazalo sie ze pokazuje mi tylko jedna partycje C: (a mam 3) gdy zaczalem formatowac okazalo sie ze nie mozna bo jakis blad wyskakuje.
Sprobowalem podlaczyc go jeszcze raz do tego kompa co wczesniej. W biosie go pokazuje niestety w windowsie xp juz nie;/
co robic? moze ktos wie co sie stalo. widze w necie ze czesto z tym dyskiem sa takie problemy jednak rozwiazania nie widzialem.
moj dysk to WD800JB-00JJA0

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=453189


Temat: system plików raw Odtwarzacz mp3, floppy, cd-romy zmieniły system plików na RAW, XP SP2
Witam.
Od razu zaznacze, że posiadam system Windows XP z SP2.
Zaczęło się od tego, że przestał mi działać odtwarzacz mp3 -> po podpięciu go do USB, komputer poprawnie go wykrywał, pojawiał się w 'moim komputerze', ale przy próbie dostania się do niego, pojawiała sie jedynie możliwość sformatowania. We właściwościach doczytałem się, że system plików to RAW. Sprawdziłem odtwarzacz na innym komputerze - działa bez zarzutu.
Niedługo po tym jak pojawiły się problemy z odtwarzaczem to samo stało się z nagrywarką CD i napędem DVD. Po włożeniu jakiejkolwiek płyty do któregoś z napędów, we właściwościach system plików określany jest jako RAW, a przy próbie sprawdzenia zawartości płyty, udaje się wejść, jednak nie pokazują się nagrane na niej pliki (dotyczy to zarówno płyt nagrywanych jak i oryginalnych, tłoczonych). Podobnie jak w przypadku odtwarzacza - cd romy bez zarzutu działają na innym komputerze.
Przy okazji zobaczyłem, że to samo dzieje się ze stacją dysków.

Wiem, ze jest sporo tematów dot. systemu plików raw i problemów z nim związanych, jednak nigdzie nie znalazłem rozwiązania tego problemu. W razie potrzeby służę screenami, logami itp.


Pozdrawiam.

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=348276


Temat: Formatowanie XP home
chce sformatowac dysk twardy w moim komputerze ale mam problem, moj PC nie posiada tzw FLOPPY,. Czy moze ktos sie orientuje, skad mozna sciagnac program, ktory mozna skopiowac na CD, aby go uzyc jako "CD startowe".
Z gory dziekuje za wskazowki.
Źródło: forum.pcmaniak.pl/index.php?showtopic=28389


Temat: Komputer szaleje! Co usunąć?!

Ponoć mam BIOS wersja 07.00T,typ AMI(10/01/02).


No jest to stary BIOS. Już ma trzy latka .... Jeśli nie ma jego uaktualnienia (które przeprowadziłby ktoś doświadczony) to nic już nie zrobisz .... Wtedy "unowocześnienie" BIOS może nastąpić tylko i wyłącznie przez zakup nowej płyty głównej ....


zmieniłam wbiosie ustawienia(1-CDroom,2-IDE-0,3-Floppy),zatwier-
dziłam z zapisaniem tych zmian,potem wkładam CD WXP i pojawia mi sie ekran z treścią:
"Co chcesz zrobić? Zainstaluj XP ,Zainstaluj składniki XP,Wykonaj zad.dodatkowe,Spr.zgodność systemu."
Co źle robię,że nie mogę sformatować tego tak,jak piszesz w stosownym topiku? Nie pojawia mi sie ekran taki,jak w symulatorze XP tylko to,co napisałam wyżej!


No tak ...... następny "problem". To co ci się pojawia to po prostu AutoRun CD XP, które startuje W Windows (czyli ładuje się HDD) a nie PRZED WINDOWS (ma ładować się CD-ROM przed HDD). A dlaczego nie startuje PRZED pomimo ustawienia Boot Sequence w BIOS na CD-ROM (zakładam iż zapisałaś te zmiany w BIOS!)? Bo pewnie płyta nie jest bootowalna ..... Dwa sposoby by płyta była bootowalna = czyli mogła sama uruchomić kompa PRZED uruchomieniem Windows z dysku twardego:

1. Dać kopa aktywacyjnego CD za pomocą 6 dyskietek instalacyjnych XP. Do ściągnięcia STĄD. Opis ich robienia jest TU (Bootdiski dla XP - tworzenie bootdisków instalacyjnych). Czyli musisz wtedy w BootSequence zmienić raz jeszcze na kolejność:

A (napęd dyskietek) >>> CD-ROM >>> HDD (dysk twardy)

Włożysz wtedy pierwszą dyskietkę z serii oraz CD XP do napędów i zastartujesz kompa. Na początek dyskietki poproszą o swoją podmianę (wkładasz je 5 następnych razów), wtedy zrobi się format itd. a potem komp zresetuje się i ruszy płyta CD, która dokończy instalkę ....

2. Zrobić bootowalne CD. Przepis jest TU - omijasz tam tylko integrowanie SP1/SP2 a reszta leci tak samo jak w opisie. Opis wypalania płyty jest tam niekompletny ale popatrz na post wyżej jak wypala się bootowalne CD 2000. Ustawienia w Nero czy tego typu wypalarkach są identiko.



.
Źródło: searchengines.pl/index.php?showtopic=25952


Temat: jak usunac win xp profesional?
crowl: winda xp sie botuje z cd a nie z dysku s.

pozatym jak odpale dosa to nie sformatuje dyska aktualnie uzywanego przez winde, a o to mi chodzi, pozbyc sie xp...

aha, jeszcze, nie moge zmienic w biosie odczytu na floppy dysk...wogole nie mam takej opcji
Źródło: wgk.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4817


Temat: [dysk twardy] komunikat o niewłaściwym dysku
Jezeli wczesniej miales win 98 ( z sytemem plikow fat32)
robisz tak :
"I"
1) wkladasz plyte instalacyjna win98 do cd romu i restartujesz kompa
2) podczas gdy sie uruchamia wciskasz i trzymasz przycisk "Delete" ytym sposobem wchodziwsz w ekran ustawien BIOS, tam szukasz opcji "Select First Boot Device" (moze nazywac sie troszke inaczej to zalezy od plyty i wersji biosu) jak juz znjadziesz powinienes miec w opcjach do wyboru: Floppy, IDE, CD-ROMi mozliwe ze pare innych.
Wybierasz opcje CD-ROM i na koniec wybierasz Save and Exit BIOS - tym sposobem nastapi rozruch komputera z wczesniej wlozonej plyty cd win98 (o ile jest bootowalna i twoj bios to obsluguje)
3) komp sie znow zacznie uruchamiac (tym razem nic nie wciskaj na klawiaturze) jesli plyta jest bootowalna powinien pojawic sie ekran wyboru wsrod ktrych jest instaluj system win98 -wybierasz to i dalej to juz bez problemow...

"II"
Jezeli okaze sie ze plyta cd nie jest bootowalna (bo nie pojawil sie ekran wyboru opcji) bedziesz musial wyposazyc sie w naped dyskietek i dyskietke startowa systemu win98 i postepujesz nastepująco (wg. poprzednich punktow):

1) wkladasz plyte CD i dyskietke startowa do napedu dyskietek (wczesniej podlaczonego)
2) Robisz to samo co wyzej z tym ze w biosie tym razem ustawiasz na Floppy
3) Teraz nastepuje rozruch systemu z dyskietki startowej- pojawia sie czarny ekran z wyborem trzech opcji, wybierasz " Uruchom komputer z obsługa CD-ROM"
4) pojawia się linia polecen A:/ , teraz musisz przejsc na litere napedu swojego Cd-rom`u. JEZELI miales jedna partycje C: to literą tą bedzie E: (D: -dysk wirualny), jezeli miales np. C: i D: to wtedy bedzie F: (E:- dysk wirtualny)...musisz to wiedziec...
5) przechodzisz na litere swojego CD-ROM`u, w linii polecen wpisujesz "cd E:" [wciskasz Enter] (załozyłem ze miales wczesniej jedna partycje C: )
6) slyszysz ze zaczął sie krecic Cd w napedzie - teraz wpisujesz "setup.exe" [wciskasz Enter] -rozpoczyna sie instalacja WIN98 -dalej to juz łatwizna - nie zapomnij sobie wczesniej spisać numeru windowsa98- przyda sie pozniej...

Gdzies tam po drodze w linii polecen, przed instalacja win98,mozesz sformatowac dysk sytemowy C: (komendą format c: [wciskasz Enter] zeby nie zostaly na nim zadne smieci i dopiero wtedy instalowac win98 na czysciutki dysk...

Jeszcze pozostaje ewentualnosc ze miales wczesniej np Win Xp (i system plikow NTFS) - i jesli chcesz przejsc na win98 (Fat32) trzeba przerobic NTFS -> FAT32 -ale to juz inna bajka a paluchy od stukania mnie juz bola
Ale poradnik mi wyszedł jak z Komputer Świata heh ... sorki za wszelkie niedociągnięcia - ale nie powinno takich byc...ja postepuje w ten sposob i jest ok...
UWAGA NA KONIEC: Jezeli nie miales wczesniej stycznosci z ustawieniami w BIOS`ie, nie mozesz znalezc opcji, ktore podalem badz nie jestes pewny co ustawiasz- lepiej popros sasiada, kumpla, kogokolwiek kto juz to wczesniej robil. bo niechcacy mozesz sobie podniesc napiecia na plycie a za ewentualne skutki tego zabiegu ja juz nie moge odpowiadac...

p.s. Pozdrawiam brata
Źródło: forum.pcmaniak.pl/index.php?showtopic=3866


Temat: Ta sama kopia systemu na 2 dyskach - czy to dziala? Wg MS nie da sie zainstalowac tegosamego windowsa na 2 dyskach jednego
Jeżeli obie kopie Windows są zainstalowane na tym samym kompie to będzie to działać, sam tak mam, jednej kopii używam do internetu i nauki baz danych, a drugiej tylko do gier i programowania. Nie uważam żeby to było nielegalne, bo nie mogę używać tych kopii jednocześnie.
System można zainstalować na dwa sposoby - z wyborem z bootmenegera (np. linuxowy GRUB) albo z wyborem z menu wyświetlanego przy starcie Windows.
Ja uważam ten pierwszy sposób za lepszy, bo obie kopie Windows będą zainstalowane na C:\Windows, oczywiście każda kopia na innym dysku.
Jednak w tym celu radzę podłączyć drugi dysk jako secondary master i fizycznie odłączyć pierwszy dysk na czas instalacji, a następnie ustawić w BIOSie żeby system się bootował z drugiego dysku. Takie postępowanie zapobiegnie przypadkowemu sformatowaniu partycji z systemem na pierwszym dysku, co mi się niestety zdarzyło (na szczęście miałem świeży backup w postaci obrazu tej partycji na płytach DVD+RW).

Warto jest zmienić volume ID partycji na której chcesz zainstalować drugą kopię Windows (przed aktywacją), tak aby odpowiadał on partycji z pierwszym systemem - zawsze to jeden punkt więcej dla WPA.
Dobrze jest też przegrać pliki wpa.dbl i wpa.bak z c:\windows\system32 na drugi dysk do tego samego katalogu.
Następnie należy wpisać swój numer seryjny za pomocą narzędzia Microsoftu KeyUpdateTool_pol.exe lub KeyUpdateTool.exe, aby cieszyć się swoim w pełni legalnym XP-kiem razy dwa.

Po zainstalowaniu Windows na drugim dysku należy włączyć pierwszy dysk, przestawić z powrotem startowy dysk w BIOSie i zainstalować BOOT Managera.

Podaję mój plik menu.lst dla bootmanagera GRUB
default 2 timeout 5 fallback 0 # For booting Win. 98 title MS-DOS (tryb tekstowy Windows 98) root (hd0,1) makeactive chainloader +1 # For booting Millenium title Windows Millenium root (hd1,0) map (hd0) (hd1) map (hd1) (hd0) makeactive chainloader +1 # For booting Windows XP - Main title Windows XP root (hd0,2) makeactive rootnoverify (hd0) chainloader +1 # For booting Windows XP - Work title Windows XP - Work root (hd2,0) map (hd0) (hd2) map (hd2) (hd0) makeactive rootnoverify (hd2) chainloader +1 title SUSE LINUX 10.0 root (hd1,3) kernel /boot/vmlinuz root=/dev/hdb4 vga=0x317 selinux=0 resume=/dev/hdb3 splash=silent showopts initrd /boot/initrd # For booting from floppy disk title Boot from floppy disk rootnoverify (fd0) chainloader --force +1
Ten post był edytowany przez Andree dnia: 26 Grudzień 2006 - 12:09
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=218410



Tematy